Viktor Köhlin Lövfors har kommit in på California Institute of Technology

Hur långt kan en studerande gå? Nu kan vi stolt meddela att Viktor Köhlin Lövfors på Europaskolan Strängnäs har rönt ännu en framgång. Han har kommit in på den mycket prestigefyllda fysikutbildningen vid Caltech i USA.

Caltech, California Institute of Technology, är ett privat forskningsuniversitet i Pasadena, känt över hela världen för sitt goda renommé och sina toppstudenter. Det är ett relativt litet universitet, med mycket eftertraktade platser. Härifrån kommer till dags dato inte mindre än 32 nobelpristagare!

Viktor är den ende svensken som blivit antagen till höstterminen 2018 och den så kallade ”Class of 2022”– och en utav endast en handfull internationella studenter.

Stort och välförtjänt grattis till dig, Viktor! Vi är så imponerade av dina framgångar. Samtidigt vill vi tacka våra engagerade lärare som stöttar och utmanar Viktor att komma ännu längre i sina studier.

Vi på Europaskolan Strängnäs är också lite extra stolta eftersom Viktor tillhör den första årskullen elever som gått den naturvetenskapliga spetsutbildningen: först i högstadiet på vår systerskola Europaskolan Rogge och sedan Scienceprogrammet på gymnasiet.

Varmt lycka till inför dina kommande studier, Viktor! Vi ser med spänning fram emot att fortsätta följa dig.

Läs mer om Caltech här >