Mingelkväll torsdag den 23 mars, för preliminärt antagna
till Europaskolan Strängnäs

Har du sökt till Europaskolan Strängnäs i höst? Nu är den preliminära antagningen klar. Håll utkik i mejlen efter besked – och inbjudan!

Den 6 mars skickade vi ut de preliminära antagningsbeskeden till alla som sökt till Europaskolan Strängnäs i höst. Det gläder oss mycket att så många är intresserade av vår skola. Kanske är du en av de preliminärt antagna? Då vill vi passa på att gratulera till ett bra framtidsval!

Mingelkväll torsdag den 23 mars, kl 18.00–20.00

Du som är preliminärt antagen är också välkommen på mingelkväll, inför de tre kommande gymnasieåren hos oss! Tillsammans med antagningsbeskedet kommer en inbjudan till vår mingelkväll.

* Tyvärr upptäckte vi att vi skrivit onsdag den 23 mars i inbjudan som skickades ut, men det är alltså torsdag den 23 mars som gäller.

Missa inte detta tillfälle att träffa lärare, elever och blivande klasskamrater. Både du och din/dina vårdnadshavare är välkomna.

Vi ses i Djäknegården vid domkyrkan, där du får möjlighet att träffa oss som jobbar på skolan: skolledning, inackorderingsansvarig, studievägledare och representanter från elevföreningar med flera. Under kvällen ordnar vi också aktiviteter för respektive gymnasieprogram. Passa på att ställa frågor och bekanta dig med din kommande gymnasieskola!

Varmt välkommen till mingelkvällen – vi ser fram emot att ses!