Lärare, matematik/NO, vikariat läsåret 2017–2018

Europaskolan Malma är en friskola för årskurs 4 till 9, som startade sin verksamhet 2015. Etableringen är ett resultat av det stora engagemang som många boende bidragit med i Malmköping med omnejd och vi känner därför ett starkt stöd i regionen.

Europaskolan Malma ligger centralt i Malmköping i Flens kommun, med goda allmänna kommunikationer. Vi ingår i en koncern som ägs av den ideella Stiftelsen Europaskolan, som även har en grundskola och ett gymnasium i Strängnäs. Stiftelsen är icke vinstdrivande samt religiöst och politiskt oberoende.

Skolan sätter kunskap och bildning i centrum, och vi har höga och positiva förväntningar på såväl elever som personal. Skolan har cirka 265 elever och är ständigt växande. Från och med höstterminen 2017 beräknas den bestå av cirka 300 elever.

Nu söker vi dig som är legitimerad lärare att undervisa i årskurs 4–9, för ett vikariat på Europaskolan Malma.

Om dig

Du ska ha stort elevfokus och vara duktig på att bygga relationer med andra människor i allmänhet och med eleverna i synnerhet. För oss är det viktigt att du har en djup förståelse för elevers olikheter i sitt lärande och att du utifrån denna förståelse bemöter elever med tydlighet, värme och höga positiva förväntningar.

Dina arbetsuppgifter

Du ska vara legitimerad att undervisa i matematik, biologi, fysik och kemi, för årskurs 4–9. Du fungerar också som mentor och klassföreståndare och ingår i ett arbetslag där det sker ett kollegialt samarbete. Din huvudsakliga tjänst kommer att ligga i årskurs 7–9. Om du är legitimerad i flera ämnen är detta meriterande.

Utbildning

Krav
Pedagogik och lärarutbildning
Eftergymnasial utbildning, två år eller längre
Lärarlegitimation

Arbetslivserfarenhet

Meriterande
Lärare i grundskolan, årskurs 7–9: 1–2 års erfarenhet

Övrigt

Anställningsvillkor
Tjänsten är ett vikariat för en föräldraledig lärare under läsåret 2017–2018. Som lärare på Europaskolan Malma har du ferietjänst (194 arbetsdagar/läsår). Tillträde för tjänsten är den 11 augusti 2017

Skicka in din ansökan via e-post, senast den 31 maj 2017: ansokan.malma@europaskolan.org. Ange referens ”Ma/NO vikariat” i ämnesraden.

Vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi bearbetar ansökningar vartefter de kommer in och förbehåller oss rätten att anställa innan sista ansökningsdag. Vi undanber oss å det bestämdaste att bli kontaktade av annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Stephan Eriksson, rektor
E-post: stephan.eriksson@europaskolan.org