Välkommen till öppet hus för årskurs 4 och 7 på Europaskolan Rogge – lördagen den 29 november

europaskolan_rogge_oppethusjpg

Är du nyfiken på Europaskolan Rogge? Kom och träffa oss! Den 29 november är du välkommen på öppet hus, tillsammans med din/dina vårdnadshavare.

Då får du veta mer och träffa våra lärare. Vi berättar om skolan, vår värdegrund och hur vi arbetar. Samtidigt bjuder vi på saft/kaffe/te, med hembakat av skolans egna kockar!

Besök också våra klassrum, där vi berättar om olika ämnen och skolans spetsutbildningar i matematik/NO och samhällskunskap/historia.

På plats finns även elever som redan går på skolan. Passa på att ställa frågor!

Välkommen!

Program för årskurs 7:

10.00–11.00:
Samling för dig som ska börja 7:an i höst, med information från skolledningen.
Vi berättar om skolan, vår värdegrund och hur vi arbetar.

Plats: Matsalen i E-huset, där vi bjuder på fika.

11.00–13.30 (senast):
Besök våra klassrum, där du får träffa lärarna och några av de elever som går på skolan i dag. Där får du också veta mer om våra spetsutbildningar och olika ämnen:

• Matematik, kemi, fysik och biologi
  • Teknik
  • Samhällskunskap och historia
  • Språk
  • Praktisk-estetiska ämnen

Program för årskurs 4:

11.00–12.00:
Samling för dig som ska börja 4:an i höst, med information från skolledningen.
Vi berättar om skolan, vår värdegrund och hur vi arbetar.

Plats: Matsalen i E-huset, där vi bjuder på fika.

12.00–13.30:
Besök våra klassrum, där du får träffa lärarna och några av de elever som går på skolan i dag. Passa på att ställa frågor!