Information om preliminärt antagningsbesked

Till er som bor i Strängnäs och Eskilstuna och har gjort era gymnasieval i Dexter:

Ska du bli orolig när loggar in i Dexter, och det står att du inte blivit preliminärt antagen till Europaskolan Strängnäs?

• Nej, bli inte orolig. Det är normalt att det står så på Dexter.
  • Du söker alla Sveriges gymnasieskolor i Dexter, men gymnasieskolorna svarar på lite olika sätt.
  • Europaskolan Strängnäs har en egen antagning. Det innebär att vi själva skickar hem ett besked i brevlådan till dig.
  • Det är alltså det preliminära beskedet som Europaskolan Strängnäs skickar hem till dig som gäller.

Obs! Du ska inte svara på det preliminära beskedet.

När ska du höra av dig till Europaskolan Strängnäs gällande det preliminära beskedet?

• Hör av dig om du inte har fått ett preliminärt besked hemskickat i brevlådan när datum för antagningsbesked gått ut.

Viktigt!

Det preliminära beskedet och det definitiva beskedet kan vara olika beroende på hur ditt och andras slutbetyg ser ut. Har du tappat betygspoäng och någon annan har förbättrat sina betyg så kan din plats på programmet ersättas av någon annan. Det definitiva beskedet kommer i slutet av juni.

Har du frågor? Välkommen att höra av dig till:

Nicklas Hellmark
Studie- och yrkesvägledare